Reklamsız olarak geliştirilen iletişim uygulaması WhatsApp değişiyor. WhatsApp her geçen gün değişiyor ve son değişiklikler biraz can sıkıcı olabiliyor. Son dönemde geliri düşen META'nın, gelirini artırmak adına WhatsApp'a reklam özelliğini getirmek istediği ortaya çıktı. Yaklaşan yeni bir özellik, WhatsApp'ta reklam görmenize olanak tanıyacak. Geçtiğimiz aylarda ortaya çıkan promosyon haberlerinin ardından Meta, Eylül ayında böyle bir planın olmadığını belirten bir açıklama yaptı. Ancak gelen son dakika haberiyle işlerin değiştiğini söyledi.
WhatsApp patronu Will Cathcart reklama yorum yaptı ve reklamın gelebileceğinin imasını verdi. Konuyla ilgili olarak yapılan açıklamada Kirkart, uygulamanın ana satırında reklam yayınlama planının olmadığını ancak reklamların başka yerlere yerleştirilebileceğini aktardı. Açıklamaya göre reklamlar WhatsApp'a ulaştığında artık sohbetlerde veya ana ekranda görünmeyecek. Ancak şirketin durum veya kanal bölümlerine reklam eklemeyi düşündüğü ortaya çıktı. Şirket, Metaverse ile sanal gerçeklik sektörlerine milyarlarca dolar yatırım yaptı ve durum aslına bakılırsa endişe verici hale geldi. Bu kapsamda makroekonomik belirsizliğin yaygın olduğu bir dönemde gelirini artırmak için reklam destekli WhasApp olmasına karar verildi. Şirket içinde, kullanıcıların diğer uygulamalarına geçme riskini öne sürerek reklam özelliklerinin sunulmasına karşı çıkan birçok ses olduğu gelen bilgiler arasında yer aldı.
WhatsApp patronu Will Cathcart reklama yorum yaptı ve reklamın gelebileceğinin imasını verdi. Konuyla ilgili olarak yapılan açıklamada Kirkart, uygulamanın ana satırında reklam yayınlama planının olmadığını ancak reklamların başka yerlere yerleştirilebileceğini aktardı. Açıklamaya göre reklamlar WhatsApp'a ulaştığında artık sohbetlerde veya ana ekranda görünmeyecek. Ancak şirketin durum veya kanal bölümlerine reklam eklemeyi düşündüğü ortaya çıktı. Şirket, Metaverse ile sanal gerçeklik sektörlerine milyarlarca dolar yatırım yaptı ve durum aslına bakılırsa endişe verici hale geldi. Bu kapsamda makroekonomik belirsizliğin yaygın olduğu bir dönemde gelirini artırmak için reklam destekli WhasApp olmasına karar verildi. Şirket içinde, kullanıcıların diğer uygulamalarına geçme riskini öne sürerek reklam özelliklerinin sunulmasına karşı çıkan birçok ses olduğu gelen bilgiler arasında yer aldı.