Yapımı devam eden Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolunun Proje ihalesini alan İçtaş-Astaldi -Kalyon ortaklığının yaptığı yolun ALOSBİ bölgesinden geçen bölümünde dün gece yarısı köprünün bir kirişi üzerinde yük yokken çöktü.
Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu’nun, Aliağa da bulunan Organize Sanayi'nin yakınlarından geçen köprünün kirişlerinden birinin ajşam saatlerinde harfiyat kamyonunun dolgu malzemesi döktüğü esnada çöktüğü öğrenildi.
Yap-İşlet-Devret (YİD) Modeli kapsamında preje yapımı devam eden otoyolun yapı denetiminin eksik yapıldığı hakkında şüpheler meydana getirdi. Daha önce de ölümlü kazaların meydana geldiği ve kazalardan sonra önlem alındığı bilinen otoyol inşaatında sorunlar bitmiyor. Hem iş güvenliği konusunda denetim eksikliği hemde kullanılan malzemenin standartlara uygunluğunun denetim eksikliği konularında sıkıntıların olduğu gün geçtikçe açığa çıkmaya devam eden otoyolun bitinceye kadar sıkıntıların devam edeceği ve bittikten sonrada sıkıntılar olacağını öngörmek yanlış olmayacak.
Köprü kirişlerinde kullanılan beton malzemenin yapı denetim firmalarınca numune alınarak sürekli laboratuvarlarda teste tabi tutulması gerektiği bilinmekle beraber çöken kirişin malzeme kalitesizliğinden mi meydana geldiği, yoksa başka bir sebepten mi meydana geldiği yapılacak açıklama ile öğrenilecek.
Kaynak: Aktifbülten
Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu’nun, Aliağa da bulunan Organize Sanayi'nin yakınlarından geçen köprünün kirişlerinden birinin ajşam saatlerinde harfiyat kamyonunun dolgu malzemesi döktüğü esnada çöktüğü öğrenildi.
Yap-İşlet-Devret (YİD) Modeli kapsamında preje yapımı devam eden otoyolun yapı denetiminin eksik yapıldığı hakkında şüpheler meydana getirdi. Daha önce de ölümlü kazaların meydana geldiği ve kazalardan sonra önlem alındığı bilinen otoyol inşaatında sorunlar bitmiyor. Hem iş güvenliği konusunda denetim eksikliği hemde kullanılan malzemenin standartlara uygunluğunun denetim eksikliği konularında sıkıntıların olduğu gün geçtikçe açığa çıkmaya devam eden otoyolun bitinceye kadar sıkıntıların devam edeceği ve bittikten sonrada sıkıntılar olacağını öngörmek yanlış olmayacak.
Köprü kirişlerinde kullanılan beton malzemenin yapı denetim firmalarınca numune alınarak sürekli laboratuvarlarda teste tabi tutulması gerektiği bilinmekle beraber çöken kirişin malzeme kalitesizliğinden mi meydana geldiği, yoksa başka bir sebepten mi meydana geldiği yapılacak açıklama ile öğrenilecek.
Kaynak: Aktifbülten