Dünyanın en büyük dijital içerik platformlarından Netflix, artan abonelik ücretleri nedeniyle kullanıcı kaybıyla karşı karşıya kaldı. Bu durum karşısında şirket, ücretsiz ancak reklam destekli bir abonelik modeliyle yeni bir gelir kaynağı oluşturmaya karar verdi. Yeni plan, özellikle büyük pazarlarda daha fazla kullanıcıyı platformlarına çekmeyi hedefliyor.
Netflix'in ücretsiz, reklam destekli abonelik modeliyle ilgili ilk adımların Asya ve Avrupa'da atılması bekleniyor. Almanya ve Japonya gibi ülkelerde bu planın test edilmesi gündemde. Türkiye'nin ise bu pilot uygulamanın kapsamında olup olmayacağı henüz belirsiz. Eğer bu model ülkemizde de uygulanırsa, geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşılması hedefleniyor Netflix'in ücretsiz abonelik modeli, özellikle gelişmekte olan pazarlarda dijital eşitsizliği azaltmaya yönelik bir adım olarak değerlendiriliyor. Bu sayede daha geniş bir kitleye ulaşan platform, yerel içerik üreticilerine de yeni fırsatlar sunabilir

Netflix'in ücretsiz, reklam destekli abonelik modeliyle ilgili ilk adımların Asya ve Avrupa'da atılması bekleniyor. Almanya ve Japonya gibi ülkelerde bu planın test edilmesi gündemde. Türkiye'nin ise bu pilot uygulamanın kapsamında olup olmayacağı henüz belirsiz. Eğer bu model ülkemizde de uygulanırsa, geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşılması hedefleniyor Netflix'in ücretsiz abonelik modeli, özellikle gelişmekte olan pazarlarda dijital eşitsizliği azaltmaya yönelik bir adım olarak değerlendiriliyor. Bu sayede daha geniş bir kitleye ulaşan platform, yerel içerik üreticilerine de yeni fırsatlar sunabilir