Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), okullarda önemli düzenlemelere gitmek için harekete geçti. MEB'in Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yapılan güncellemelerle, öğrencilerin beslenmelerini rahatça gerçekleştirebilmeleri için teneffüs sürelerine ilişkin yeni düzenlemeler getirildi. Buna göre, öğrencilerin beslenme ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilmeleri amacıyla okullarda bir teneffüs süresinin en az 20 dakika olması zorunluluğu getirildi. Bu adım, öğrencilerin sağlıklı bir beslenme pratiği benimsemelerini ve derslere daha etkin bir şekilde katılmalarını sağlamayı hedefliyor. Ayrıca, yönetmelikte yapılan değişiklikler arasında ders geçme notlarına ilişkin önemli kararlar da yer alıyor. Öğrencilerin akademik performanslarını değerlendirmek amacıyla kullanılan ders geçme notlarıyla ilgili standartlar belirlendi. Bu adım, daha adil ve şeffaf bir değerlendirme sürecinin sağlanmasını amaçlıyor. Öğrencilerin derslerdeki başarılarının daha objektif ve ölçülebilir bir şekilde değerlendirilmesini temin ederek eğitim kalitesinin artmasını hedefliyor. Bu kapsamda yapılan düzenlemeler, eğitim alanındaki dönüşümü desteklemek ve öğrencilerin eğitim sürecine olumlu katkılar sağlamak amacı taşıyor. Tüm bu değişiklikler, eğitim sisteminin daha etkin, adil ve öğrenci odaklı bir yapıya dönüşümünde önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nde önemli değişikliklere imza attı. Bu değişikliklerle, okul öncesi çocuklarının ilkokul öğrencileriyle birlikte eğitim alabilmesi için sadece ilkokullarda ana sınıfı açılmasına izin verildi. Bununla birlikte, okulların ve kayıt alanlarının dijital olarak kaydedilmesini sağlamak adına Coğrafi Bilgi Sistemi (MEBCBS) hükümleri yönetmelikte yer aldı. Öğretmenlerin haftalık ders programlarında, engelli öğretmenlerin, engelli yakınlarını bakmakla yükümlü olan öğretmenlerin ve küçük çocuğu olan öğretmenlerin durumları da artık göz önünde bulundurulacak. Ayrıca, öğrencilerin beslenmelerini rahat yapabilmesi adına teneffüs sürelerinden birinin en az 20 dakika olması zorunlu hale getirildi ve 2024-2025 eğitim ve öğretim yılından itibaren öğrencilerin şubelere dağılımının dengelemesi e-Okul sistemi üzerinden otomatik olarak yapılacak. Nakil konusunda kolaylık sağlamak amacıyla ailesinde ağır engelli veya vefat etmiş birey bulunan öğrenciler için de düzenlemeler getirildi. Devamsızlık konusunda da önemli adımlar atıldı. Okula gelmeyen veya özürsüz olarak bir veya daha fazla derse katılmayan öğrencilerin durumu velilere bildirilecek. Devamsızlığın belirli günlerinde velilere bildirimde bulunulacak ve sürekli tedavi gerektiren hastalığı olanlar ile özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için de ayrı düzenlemeler getirildi. Bu değişiklikler, eğitim sisteminde dengeli bir yapı sağlama ve öğrencilerin eğitim sürecindeki rahatlığını ve başarısını artırma hedefi taşıyor.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), eğitime erişimi sağlamak ve çocukların okullarına devamını sağlamak amacıyla mevsimlik tarım işçileri ile göçer ve yarı göçer ailelere sorumluluklar getirdi. Buna göre, bu ailelerin çalışmak üzere gidecekleri yerleri çocuklarının kayıtlı olduğu okullara bildirmesi, çocuklarını gittikleri yerlerdeki okullara kaydettirmesi ve çocuklarının okula devamını sağlamaları gerekiyor. Yeni eğitim öğretim yılında okul kıyafetlerinin değiştirilmemesi kararlaştırıldı. İlkokul öğrencilerinin takipleri için ilköğretim çağı dışına çıktıktan sonra eğitimlerine devam edip etmediklerini belirlemek amacıyla halk eğitimi merkezlerine yönlendirilecekleri açıklandı. Ayrıca ilkokullarda öğrencilerin gelişim düzeylerinin değerlendirilmesinde yeni yaklaşımlar benimsendi. Puanlama sistemi revize edilerek ilkokul 4. sınıflarda puanla değerlendirme uygulamasına son verildi. Sınıf geçme puanında köklü değişiklikler yapıldı. Eskiden 45 olan sınıf geçme puanı, artık Türkçe dersi için 70, diğer dersler için ise 50 olarak güncellendi. Değerlendirme yaklaşımında da büyük değişiklikler yapıldı ve Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'ne göre sınavlar düzenlenmeye başlandı. Aynı zamanda, teknoloji bağımlılığını ve bilişim araçlarının kötüye kullanımını engellemek için okullarda cep telefonu, kamera ve ses kaydı yapabilen bilişim araçlarının kullanımına yönelik tedbirler alınacak ve bu tedbirlere uymayanlara yaptırımlar getirilecek. Bu düzenlemelerle eğitim sisteminde denge sağlanması ve öğrencilerin eğitim süreçlerinin kolaylaştırılması amaçlanıyor.Doğum yapmış öğretmenlere tanınan nöbet tutmama hakkı süresi, annelerin çocuklarıyla daha fazla vakit geçirebilmesini sağlamak adına 1 yıldan 2 yıla çıkarıldı. Bu düzenleme, özellikle annelerin doğum sonrası çocuklarına daha fazla zaman ayırabilmesine ve bakımını sağlayabilmesine yönelik bir adım olarak kabul edildi.
Aynı zamanda, öğrencilerin kişisel verilerinin korunması amacıyla 6698 sayılı Kanun çerçevesinde düzenlemeler yapıldı. Artık öğrencilerin fotoğraf, görüntü ve seslerinin izinsiz şekilde sosyal medyada paylaşılması yasaklanmış ve veliden veya rehberlik öğretmeni gözetiminde öğrenciden yazılı izin alınması zorunlu hale getirilmiştir. Öğrencilerin sorumluluk bilincini geliştirmesi ve okul içinde daha etkin görevler alması amacıyla "günlük sınıf sorumlusu" uygulaması getirildi. Ayrıca, yatılı bölge ortaokullarında öğrencilerin nöbet tuttukları yatakhanelerde güvenlik ve eğitim saatlerini düşünerek değişiklikler yapıldı; bu çerçevede yatakhane nöbeti uygulaması kaldırıldı. Diyabet, tansiyon, kanser, çölyak gibi kronik hastalıkları olan öğrencilerin takibi için cep telefonlarına ulaşabilme imkanı sağlanarak güvenlik önlemleri artırıldı. Ayrıca, deprem bölgelerinde eğitim alan öğrenciler için katkı payı alınmaması kararlaştırıldı. Bu düzenlemelerle eğitim sürecinin güvenli ve nitelikli bir ortamda gerçekleştirilmesi, öğrencilerin haklarının korunması ve ailelerin rahatlatılması hedeflenmektedir. Kronik hastalıkları bulunan öğrencilerin takibi ve güvenliği için cep telefonlarına ulaşabilme imkanı sağlanarak, eğitim sürecindeki güvenlik artırıldı. Bu önlemlerle eğitim sürecinin daha güvenli, sağlıklı ve nitelikli bir şekilde yürütülmesi amaçlanırken, anne öğretmenlere daha fazla anne ve bebekleriyle vakit geçirebilme imkanı sunulması hedefleniyor. Bu adımların, eğitimde niteliği artırmak ve eğitim sürecini daha etkin hale getirmek adına atılan önemli adımlar olduğu vurgulanıyor.
![1](/images/haberler/2023/10/1-31726614.jpg)
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nde önemli değişikliklere imza attı. Bu değişikliklerle, okul öncesi çocuklarının ilkokul öğrencileriyle birlikte eğitim alabilmesi için sadece ilkokullarda ana sınıfı açılmasına izin verildi. Bununla birlikte, okulların ve kayıt alanlarının dijital olarak kaydedilmesini sağlamak adına Coğrafi Bilgi Sistemi (MEBCBS) hükümleri yönetmelikte yer aldı. Öğretmenlerin haftalık ders programlarında, engelli öğretmenlerin, engelli yakınlarını bakmakla yükümlü olan öğretmenlerin ve küçük çocuğu olan öğretmenlerin durumları da artık göz önünde bulundurulacak. Ayrıca, öğrencilerin beslenmelerini rahat yapabilmesi adına teneffüs sürelerinden birinin en az 20 dakika olması zorunlu hale getirildi ve 2024-2025 eğitim ve öğretim yılından itibaren öğrencilerin şubelere dağılımının dengelemesi e-Okul sistemi üzerinden otomatik olarak yapılacak. Nakil konusunda kolaylık sağlamak amacıyla ailesinde ağır engelli veya vefat etmiş birey bulunan öğrenciler için de düzenlemeler getirildi. Devamsızlık konusunda da önemli adımlar atıldı. Okula gelmeyen veya özürsüz olarak bir veya daha fazla derse katılmayan öğrencilerin durumu velilere bildirilecek. Devamsızlığın belirli günlerinde velilere bildirimde bulunulacak ve sürekli tedavi gerektiren hastalığı olanlar ile özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için de ayrı düzenlemeler getirildi. Bu değişiklikler, eğitim sisteminde dengeli bir yapı sağlama ve öğrencilerin eğitim sürecindeki rahatlığını ve başarısını artırma hedefi taşıyor.
![2](/images/haberler/2023/10/2-854049453.jpg)
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), eğitime erişimi sağlamak ve çocukların okullarına devamını sağlamak amacıyla mevsimlik tarım işçileri ile göçer ve yarı göçer ailelere sorumluluklar getirdi. Buna göre, bu ailelerin çalışmak üzere gidecekleri yerleri çocuklarının kayıtlı olduğu okullara bildirmesi, çocuklarını gittikleri yerlerdeki okullara kaydettirmesi ve çocuklarının okula devamını sağlamaları gerekiyor. Yeni eğitim öğretim yılında okul kıyafetlerinin değiştirilmemesi kararlaştırıldı. İlkokul öğrencilerinin takipleri için ilköğretim çağı dışına çıktıktan sonra eğitimlerine devam edip etmediklerini belirlemek amacıyla halk eğitimi merkezlerine yönlendirilecekleri açıklandı. Ayrıca ilkokullarda öğrencilerin gelişim düzeylerinin değerlendirilmesinde yeni yaklaşımlar benimsendi. Puanlama sistemi revize edilerek ilkokul 4. sınıflarda puanla değerlendirme uygulamasına son verildi. Sınıf geçme puanında köklü değişiklikler yapıldı. Eskiden 45 olan sınıf geçme puanı, artık Türkçe dersi için 70, diğer dersler için ise 50 olarak güncellendi. Değerlendirme yaklaşımında da büyük değişiklikler yapıldı ve Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'ne göre sınavlar düzenlenmeye başlandı. Aynı zamanda, teknoloji bağımlılığını ve bilişim araçlarının kötüye kullanımını engellemek için okullarda cep telefonu, kamera ve ses kaydı yapabilen bilişim araçlarının kullanımına yönelik tedbirler alınacak ve bu tedbirlere uymayanlara yaptırımlar getirilecek. Bu düzenlemelerle eğitim sisteminde denge sağlanması ve öğrencilerin eğitim süreçlerinin kolaylaştırılması amaçlanıyor.Doğum yapmış öğretmenlere tanınan nöbet tutmama hakkı süresi, annelerin çocuklarıyla daha fazla vakit geçirebilmesini sağlamak adına 1 yıldan 2 yıla çıkarıldı. Bu düzenleme, özellikle annelerin doğum sonrası çocuklarına daha fazla zaman ayırabilmesine ve bakımını sağlayabilmesine yönelik bir adım olarak kabul edildi.
![3](/images/haberler/2023/10/3-484256945.jpg)
Aynı zamanda, öğrencilerin kişisel verilerinin korunması amacıyla 6698 sayılı Kanun çerçevesinde düzenlemeler yapıldı. Artık öğrencilerin fotoğraf, görüntü ve seslerinin izinsiz şekilde sosyal medyada paylaşılması yasaklanmış ve veliden veya rehberlik öğretmeni gözetiminde öğrenciden yazılı izin alınması zorunlu hale getirilmiştir. Öğrencilerin sorumluluk bilincini geliştirmesi ve okul içinde daha etkin görevler alması amacıyla "günlük sınıf sorumlusu" uygulaması getirildi. Ayrıca, yatılı bölge ortaokullarında öğrencilerin nöbet tuttukları yatakhanelerde güvenlik ve eğitim saatlerini düşünerek değişiklikler yapıldı; bu çerçevede yatakhane nöbeti uygulaması kaldırıldı. Diyabet, tansiyon, kanser, çölyak gibi kronik hastalıkları olan öğrencilerin takibi için cep telefonlarına ulaşabilme imkanı sağlanarak güvenlik önlemleri artırıldı. Ayrıca, deprem bölgelerinde eğitim alan öğrenciler için katkı payı alınmaması kararlaştırıldı. Bu düzenlemelerle eğitim sürecinin güvenli ve nitelikli bir ortamda gerçekleştirilmesi, öğrencilerin haklarının korunması ve ailelerin rahatlatılması hedeflenmektedir. Kronik hastalıkları bulunan öğrencilerin takibi ve güvenliği için cep telefonlarına ulaşabilme imkanı sağlanarak, eğitim sürecindeki güvenlik artırıldı. Bu önlemlerle eğitim sürecinin daha güvenli, sağlıklı ve nitelikli bir şekilde yürütülmesi amaçlanırken, anne öğretmenlere daha fazla anne ve bebekleriyle vakit geçirebilme imkanı sunulması hedefleniyor. Bu adımların, eğitimde niteliği artırmak ve eğitim sürecini daha etkin hale getirmek adına atılan önemli adımlar olduğu vurgulanıyor.