Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), bazı okullarda ders süresini 30 dakikaya indirme planları yapıyor. Bu değişiklik, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanabilir. Ders süresinin kısaltılacağı okullar arasında ise şunlar bulunuyor: Yık-yap veya güçlendirme çalışmaları nedeniyle başka bir okula taşınan okullar Öğrenci yoğunluğu nedeniyle ikili öğretime geçen okullar MEB'in bu adımı, söz konusu okullarda yaşanan özel koşullara uyum sağlama amacıyla atılmış önemli bir adım olarak değerlendirilmekte.
MEB'in ders süresini 30 dakikaya indirme kararının arkasındaki sebepler çeşitli araştırmalara dayanıyor. Bu araştırmalar, kısa ders sürelerinin öğrenci başarısını artırabileceğini ve öğrencilerin dikkatini daha iyi toplamalarına yardımcı olabileceğini gösteriyor. Ayrıca, 30 dakikalık ders sürelerinin öğretmenlere dersleri daha etkili bir şekilde planlama imkanı sağlayabileceği düşünülüyor. Ancak, ders süresinin kısaltılmasının bazı olumsuz yanları da bulunuyor. Örneğin, ders içeriğinin tamamlanamaması ve öğretmenlerin ek telafi derslerine daha fazla zaman ayırması gerekebilir.
Bu kapsamda, MEB pilot uygulamalar yapmayı planlıyor. Pilot uygulamaların sonuçlarına göre, bu uygulamanın tüm Türkiye'ye genellenebilir olup olmayacağına karar verilecek. Bu süreçte, ders süresinin 30 dakikaya düşürülmesiyle ilgili gelişmeler yakından takip edilecek.
Ders süresinin 30 dakikaya indirilmesiyle ilgili olarak şu önemli bilgiler de dikkate alınmalıdır: Bu değişiklik, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanabilir olabilir ve hangi okulların bu düzenlemeye tabi tutulacağı MEB tarafından belirlenerek duyurulacaktır.
DERS SÜRESİ 30 DAKİKAYA İNİYOR DETAYLAR İSE BELLİ OLDU
MEB'in ders süresini 30 dakikaya indirme kararının arkasındaki sebepler çeşitli araştırmalara dayanıyor. Bu araştırmalar, kısa ders sürelerinin öğrenci başarısını artırabileceğini ve öğrencilerin dikkatini daha iyi toplamalarına yardımcı olabileceğini gösteriyor. Ayrıca, 30 dakikalık ders sürelerinin öğretmenlere dersleri daha etkili bir şekilde planlama imkanı sağlayabileceği düşünülüyor. Ancak, ders süresinin kısaltılmasının bazı olumsuz yanları da bulunuyor. Örneğin, ders içeriğinin tamamlanamaması ve öğretmenlerin ek telafi derslerine daha fazla zaman ayırması gerekebilir.
Bu kapsamda, MEB pilot uygulamalar yapmayı planlıyor. Pilot uygulamaların sonuçlarına göre, bu uygulamanın tüm Türkiye'ye genellenebilir olup olmayacağına karar verilecek. Bu süreçte, ders süresinin 30 dakikaya düşürülmesiyle ilgili gelişmeler yakından takip edilecek.
Ders süresinin 30 dakikaya indirilmesiyle ilgili olarak şu önemli bilgiler de dikkate alınmalıdır: Bu değişiklik, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanabilir olabilir ve hangi okulların bu düzenlemeye tabi tutulacağı MEB tarafından belirlenerek duyurulacaktır.