Elektrikli otomobiller artık iyiden iyiye trafikte yer almaya başladı. Ancak elektrikli arabaları tamir edecek özel servis şu an için Türkiye’de bulunmuyor. Bu sebeple İzmir Ege Üniversitesi elektrikli otomobil tamiri için gerekli bilgileri sağlayacak kurs açacak.
Elektrikli otomobiller çevreyi hiç kirletmemesi ve daha az maliyetle yolculuk imkanı sunması sebebiyle her geçen gün daha fazla tercih ediliyor. Türkiye’de 2015 yılında 50 elektrikli otomobil satılmışken, 2018 yılında bu sayı 8 bine çıktı. Bu sebeple, artık elektrikli otomobiller yeni ulaşım aracı olarak karşımıza çıkıyor. Alışılagelmiş içten yanmalı arabalar için yetkili servis dışında, özel servis ustaları bulmak mümkün. Ancak elektrik otomobiller için böyle bir şey söz konusu değil. Bir elektrikli araç bozulduğu zaman tamiri şu an için sadece yetkili servislerde yapılıyor. Eğer araç garanti süresini aştı ise, yetkili servisler çok pahalı olabiliyor. Araç sahiplerinin mecburen yetkili servise götürmesi de fiyatların artmasında ki birinci sebeplerden bir tanesi.
Ege Üniversitesi ve Renault iş birliği ile bir elektrikli otomobilin her türlü arızasını çözebilecek kalifiye elemanlar yetiştirebilmek amacıyla kurs açılacak. Yaklaşık 6 ay sürecek kurs sonunda, başarılı olan kursiyerlere sertifika verilecek. Renault yetkili servislerinde istihdam önceliği olacak. Daha sonra ustalık belgesi ile kendi tamirhanesini açabilecekler. Böylelikle yeni bir sektör doğmuş olacak. Türkiye’de önümüzdeki 15 yıl içerisinde elektrikli otomobillerin piyasadaki tüm otomobillerin yüzde 75’ini oluşturması bekleniyor.
Elektrikli otomobiller çevreyi hiç kirletmemesi ve daha az maliyetle yolculuk imkanı sunması sebebiyle her geçen gün daha fazla tercih ediliyor. Türkiye’de 2015 yılında 50 elektrikli otomobil satılmışken, 2018 yılında bu sayı 8 bine çıktı. Bu sebeple, artık elektrikli otomobiller yeni ulaşım aracı olarak karşımıza çıkıyor. Alışılagelmiş içten yanmalı arabalar için yetkili servis dışında, özel servis ustaları bulmak mümkün. Ancak elektrik otomobiller için böyle bir şey söz konusu değil. Bir elektrikli araç bozulduğu zaman tamiri şu an için sadece yetkili servislerde yapılıyor. Eğer araç garanti süresini aştı ise, yetkili servisler çok pahalı olabiliyor. Araç sahiplerinin mecburen yetkili servise götürmesi de fiyatların artmasında ki birinci sebeplerden bir tanesi.
Ege Üniversitesi ve Renault iş birliği ile bir elektrikli otomobilin her türlü arızasını çözebilecek kalifiye elemanlar yetiştirebilmek amacıyla kurs açılacak. Yaklaşık 6 ay sürecek kurs sonunda, başarılı olan kursiyerlere sertifika verilecek. Renault yetkili servislerinde istihdam önceliği olacak. Daha sonra ustalık belgesi ile kendi tamirhanesini açabilecekler. Böylelikle yeni bir sektör doğmuş olacak. Türkiye’de önümüzdeki 15 yıl içerisinde elektrikli otomobillerin piyasadaki tüm otomobillerin yüzde 75’ini oluşturması bekleniyor.