Mobil bankacılığın yaygınlaşması ile birlikte para transferi ve EFT işlemlerinin sayısında da ciddi oranda artış yaşandı. Geçtiğimiz yıl günlük ortalama olarak 2 milyon EFT işlemi ve 10 milyon para transferi gerçekleşti. Ancak bazen bankacılık sisteminden para transferi yapılırken sorunlar yaşanabilmektedir. Tüketici Hakları Derneği'nin başkanlık görevini yürüten Ergün Kılıç, konuya ilişkin yaptığı bir açıklamasında, EFT ya da havale yoluyla yapılan para transferi işlemleri için tüketicileri uyardı.
Ergün Kılıç, para transferi sırasında dikkat edilmesi gerekli olan bazı husular olduğuna dikkat çekerek “Tüketiciler para transferi/EFT yapmadan önce alıcının IBAN numarasını, adını doğru yazıp yazmadığını kontrol etmelidir. Aktarılan parayı geri alamayabilirler. Bir hata nedeniyle başka IBAN numarasına para gönderilebilir. Havale-EFT ile para gönderirken alıcının kimlik bilgileri ve işlemin yapılma sebebine ilişkin bilgiler bölümünde yer almalıdır. Bankacılık işlemleri sırasında yanlış yazılan bilgiler tüketicilerin başını ağrıtabiliyor” dedi.
"Vekaletname veya EFT ödemenin yapıldığına dair kanıt teşkil eder. Açıklamalar ciddiye alınmazsa, bir anlaşmazlık çıkması veya mahkemeye gitmesi durumunda tüketicilerin başı dertte olabilir. Fiş üzerinde yer alan açıklamaların online alışverişlerde resmi belge olduğunu unutmamalıyız. Bu nedenle işlem sırasında dikkatli olunmalı ve makbuzların işlem tamamlandıktan sonra makul bir süre saklanması gerekmektedir." Kılıç, tüketicilerin hesaplarında şüpheli işlem olması durumunda bankalarıyla iletişime geçmesi gerektiğini belirterek, gönderenin kim olduğunu ve transferin neden yapıldığını kontrol etmenin önemli olduğunu anlattı.
BU DETAYA DİKKAT EDİN!
HAVALE İLE EFT’DE KİRA ÖDEMELERİ İÇİN AÇIKLAMA KISMI ÇOK ÖNEMLİ
Kira ödemeleri, internetten alışveriş gibi durumlarda açıklama bölümünün önemine vurgu yapan Ergün Kılıç, uyuşmazlıklarda delil teşkil ettiğini belirterek, şunları kaydetti:"Vekaletname veya EFT ödemenin yapıldığına dair kanıt teşkil eder. Açıklamalar ciddiye alınmazsa, bir anlaşmazlık çıkması veya mahkemeye gitmesi durumunda tüketicilerin başı dertte olabilir. Fiş üzerinde yer alan açıklamaların online alışverişlerde resmi belge olduğunu unutmamalıyız. Bu nedenle işlem sırasında dikkatli olunmalı ve makbuzların işlem tamamlandıktan sonra makul bir süre saklanması gerekmektedir." Kılıç, tüketicilerin hesaplarında şüpheli işlem olması durumunda bankalarıyla iletişime geçmesi gerektiğini belirterek, gönderenin kim olduğunu ve transferin neden yapıldığını kontrol etmenin önemli olduğunu anlattı.