Barolardan Ortak Açıklama:Çocukların Cinsel İstismarının Yasalarla Meşrulaştırılmasına İzin Vermeyeceğiz!

Türkiye'deki Barolar toplandı. " Çocukların Cinsel İstismarının Yasalarla Meşrulaştırılmasına İzin Vermeyeceğiz!"

Barolardan Ortak Açıklama:Çocukların Cinsel İstismarının Yasalarla Meşrulaştırılmasına İzin Vermeyeceğiz!

Türkiye'deki Barolar toplandı. " Çocukların Cinsel İstismarının Yasalarla Meşrulaştırılmasına İzin Vermeyeceğiz!"

Barolardan Ortak Açıklama:Çocukların Cinsel İstismarının Yasalarla Meşrulaştırılmasına İzin Vermeyeceğiz!
16 Aralık 2019 - 18:05

2016 yılından beri çeşitli gerekçelerle kamuoyunu etkilemeye çalışarak gündeme getirilen mağdur çocukların cinsel istismar failleri ile evlendirilmesi halinde “cinsel istismar failine af” olarak adlandırdığımız yasa tartışmalarını bir kez daha kaygı ve üzüntü ile izliyoruz. Fail ile çocuk arasındaki yaş farkının 10 mu yoksa 15 mi olması halinde af getirilmelidir gibi tamamen çocuk zararına,  çocuğun istismarını meşrulaştıran, teşvik eden, özendiren yasa tasarısı tartışmaları çağ dışıdır, hukuk dışıdır ve kabul edilemez.
 
 
Yargıtay’ın son kararlarında kabul gören ; mağdurun yaşının bilinmediğine dair hata savunmasına dayanak olarak belirlenen ; geleneksel değer yargıları, birlikteliklerin sorunsuz devam ettiği, mağdurun şikayetçi olmaması , ceza verilmesi halinde aile yapısının zarar göreceği gibi gerekçeler beraat kararlarının ve erken yaşta evliliklerin yasallığının alt yapısını hazırlamaktadır. Yargı organlarınca suç oluşturan bir fiil tartışılırken ; kamu yararı, mağdurun rızası, sanığın iyi hali gibi beraat gerekçeleri , günü kurtaracak sonuçlar sağlamakla beraber , cinsel istismar faillerine yol gösterici niteliktedir. Medeni Kanun uyarınca 16 yaşındaki çocukların hakim kararı ile evlenmesi dahi çocuğun üstün yararına aykırı bir düzenleme olarak kabul edilmesi gerekirken, TCK'nın cinsel istismarda 15 yaşın altında rızanın tartışılamayacağına dair emredici düzenlemelerinin ihlali pahasına hukuksal gerekçe oluşturmak hiçbir şekilde çocuk yararına olarak değerlendirilemez.
 
 
Bu olumsuz kararların üstüne bir kez daha çocuklara “cinsel istismarcılar” ile evlenmeleri halinde “çocuk olma” haklarından feragat etme zorunluluğu daha yüksek sesle tartışılmaya başlanmıştır. Eğitiminden yoksun, fiziksel ve psikolojik gelişiminin üzerinde sorumluluklar yüklenmek zorunda kalan, oyun oynama şansı olmayan, “çocuk anne “olmak zorunda bırakılan ve hepsinden önemlisi kadına dönük şiddetin temel nedenlerinden biri olan “erken evlilik “ adı altında ömür boyu istismara maruz bırakılan çocuklar ; maddi manevi varlıkları yok edilmiş bireyler haline geleceklerdir.
 
 
Evlenme yaşının 18 olduğu yasalarla koşulsuz olarak belirlenmelidir. Çocukların törenle evlenmesine göz yuman gerçekleştiren izleyenlere ceza uygulaması getirilmelidir. Sağlık meslek mensupları ve kamu görevlilerinin çocuk cinsel istismarını bildirim konusunda takdir yetkisi olmamalı , buna yol açacak düzenlemelerden kaçınılmalıdır.
 
 
Cebir, tehdit, hile veya iradeyi etkileyen nedenlerle çocuklarla her türlü cinsel davranış suçtur. Bunun dışında cebir tehdit hile iradeyi sakatlayan nedenler olmaksızın, çocukların akranlar arası ilişki olarak adlandırabileceğimiz cinsel davranışlar konusu yasada ayrıca düzenlenmelidir. Bilinmelidir ki , “ cinsel istismarcıya “ af niteliğindeki hiçbir yasal düzenleme hukuken ve vicdanen kabul görmeyecektir.
 
 
O nedenle diyoruz ki ;çocuklar cinsel obje değildir, evlilik kurumunun tarafı olmamalıdır . Çocukların cinsel istismarına neden olan faillere getirilecek af çocuğun üstün yararına aykırıdır. Yasal düzenlemelerle meşrulaştırılmasına izin vermeyeceğiz.
 
 
Kamuoyuna saygıyla duyurulur...
 
 
Adana Barosu Başkanlığı
Adıyaman Barosu Başkanlığı
Ağrı Barosu Başkanlığı
Aksaray Barosu Başkanlığı
Amasya Barosu Başkanlığı
Ankara Barosu Başkanlığı
Antalya Barosu Başkanlığı
Ardahan Barosu Başkanlığı
Artvin Barosu Başkanlığı
Aydın Barosu Başkanlığı
Balıkesir Barosu Başkanlığı
Batman Barosu Başkanlığı
Bartın Barosu Başkanlığı
Bilecik Barosu Başkanlığı
Bitlis Barosu Başkanlığı
Bingöl Barosu Başkanlığı
Bolu Barosu Başkanlığı
Burdur Barosu Başkanlığı
Bursa Barosu Başkanlığı
Çanakkale Barosu Başkanlığı
Denizli Barosu Başkanlığı
Diyarbakır Barosu Başkanlığı
Düzce Barosu Başkanlığı
Edirne Barosu Başkanlığı
Erzincan Barosu Başkanlığı
Eskişehir Barosu Başkanlığı
Gaziantep Barosu Başkanlığı
Giresun Barosu Başkanlığı
Hakkari Barosu Başkanlığı
Hatay Barosu Başkanlığı
Iğdır Barosu Başkanlığı
Isparta Barosu Başkanlığı
İstanbul Barosu Başkanlığı
İzmir Barosu Başkanlığı
Kars Barosu Başkanlığı
Kastamonu Barosu Başkanlığı
Kırıkkale Barosu Başkanlığı
Kırklareli Barosu Başkanlığı
Kilis Barosu Başkanlığı
Kocaeli Barosu Başkanlığı
Konya Barosu Başkanlığı
Kütahya Barosu Başkanlığı
Malatya Barosu Başkanlığı
Manisa Barosu Başkanlığı
Mardin Barosu Başkanlığı
Mersin Barosu Başkanlığı
Muğla Barosu Başkanlığı
Muş Barosu Başkanlığı
Niğde Barosu Başkanlığı
Ordu Barosu Başkanlığı
Osmaniye Barosu Başkanlığı
Siirt Barosu Başkanlığı
Şanlıurfa Barosu Başkanlığı
Şırnak Barosu Başkanlığı
Tekirdağ Barosu Başkanlığı
Tokat Barosu Başkanlığı
Trabzon Barosu Başkanlığı
Tunceli Barosu Başkanlığı
Uşak Barosu Başkanlığı
Van Barosu Başkanlığı
Yalova Barosu Başkanlığı
Yozgat Barosu Başkanlığı
Zonguldak Barosu Başkanlığı
 
 


YORUMLAR

  • 0 Yorum