Reklam

Firmalara Kriz Ortamında İşletme Yönetimi eğitimi

Menemen Ticaret Odası’nda (MTO) düzenlenen eğitim seminerinde firmalara Kriz Ortamında İşletme Yönetimi konularında bilgi verildi.

Firmalara Kriz Ortamında İşletme Yönetimi eğitimi

Menemen Ticaret Odası’nda (MTO) düzenlenen eğitim seminerinde firmalara Kriz Ortamında İşletme Yönetimi konularında bilgi verildi.

Firmalara Kriz Ortamında İşletme Yönetimi eğitimi
02 Mayıs 2019 - 16:22

Menemen Ticaret Odası’ndan Firmalara Kriz Ortamında İşletme Yönetimi eğitimi


Menemen Ticaret Odası’nda (MTO) düzenlenen eğitim seminerinde firmalara Kriz Ortamında İşletme Yönetimi konularında bilgi verildi. TOBB ETÜ Ekonomi ve teknoloji Üniversitesi İşletme Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ramazan AKTAŞ tarafından verilen eğitim içeriği içerisinde yer alan 
Ekonomik Kriz Kavramı, Makro ekonomik Dengesizlikler, Finansal Serbestleştirme, Krizlerin Sınıflandırılması, Krizlerin Öngörülmesine ilişkin Modeller ve Öncü Göstergeler, Krizin Gelişmekte Olan Ülkeler ve Türkiye Üzerindeki Etkisi, Krizle Mücadele Ekonomi Yönetimince Alınması Gereken Önlemler, Ekonomik Krizin İşletmelere Etkileri, Ekonomik Krizde İşletmelerin Alması Gereken Tedbirler, Kriz Öncesinde Alınması Gereken Tedbirler, Kriz Sırasında Alınması Gereken Tedbirler ilgi süreçler üzerinde Prof. Dr. Ramazan AKTAŞ tarafından katılımcılara aktarıldı.
AKTAŞ, eğitim seminerinde katılımcılara şu bilgileri verdi:
“Günümüzde işletmeler bazı dönemlerde çevresel ve işletme kaynaklı etkenlerden dolayı kriz sürecine girerler ve bu zorlu süreci yaşamak ve yönetmek durumunda kalırlar. Çevresel etkenlerde, siyasi- hukuksal, ekonomik gelişmeler, doğal afetler, teknolojik gelişmeler ve uluslararası çevrelerde yaşanan yaklaşımlar karşımıza çıkar. İşletme kaynaklı etkenlerde ise işletme yapısı ve üst yöneticilerin etkileri ön plandadır. Her iki etken grubunda da işletmelerin erken müdahale ve farklı yönetim şekillerine geçmeleri kaçınılmaz hale gelir.
Önemli olan işletme için en ideal çözümü tespit edip uygulamaktır. Kriz dönemleri sadece tedbir alınması gereken zamanlar değildir. Aynı zamanda beraberinde fırsatlar da getirir. Bu fırsatlar ile işletmeler farklı alanda büyüme imkanları yakalar. Ülkemizde bu tür örnekleri görebiliriz. Fırsatların yanı sıra bir diğer yönü de krizlerin işletmelerde olumlu sonuçları da oluşturabilmesidir. Kriz dönemleri şirketlerin zayıf yönlerinin ortaya çıkması ve yeni stratejilerin belirlenmesi, yeni markaların oluşması için bir fırsat olarak görülebilir.”
Türkiye’de Küçük ve Orta Boy İşletmelerin (KOBİ) ekonominin % 99’unu, toplam mal ve hizmet satışlarının % 66’sını, toplam istihdamın % 75’ini, oluşturduğunu vurgulayan Aktaş ‘’İzmir ilinin Menemen ilçesinde KOBI ölçekli çok sayıda işletme mevcuttur. 2018 yılının yaz aylarında başlayan ekonomik çalkantı, Türkiye’ye yansımaları ve özellikle döviz kurunda yaşanan yukarı yönlü artışlar döviz borçlusu olan veya hammaddelerini yabancı para üzerinden temin ederek yurtiçi piyasaya TL olarak satan işletmelerimizi zor durumda bırakmıştır. Kriz, beklenilmeyen ve önceden sezilemeyen, çabuk cevap verilmesi gereken, örgütün önleme ve uyum mekanizmalarını bozarak mevcut değerlerini, amaçlarını ve iş görme kabiliyetini tehdit eden bir durumdur. Kısacası kriz, istikrarsız bir durumdur’’ dedi.

KRİZLER FIRSATA ÇEVRİLMELİ
Seminerde kriz durumunda işletmelerin finansal açıdan ne gibi önlemler alması ve nasıl stratejiler oluşturması gerektiği konuları ile ilgili detaylı bir sunum yapan Aktaş ‘’kriz göstergelerinin neler olduğu doğru saptandığında doğru bir işletme yönetimi stratejisi ile işletmeler krizleri fırsata çevrilebilir ve krizlerden büyüyerek çıkabilirler’’ dedi.
 


YORUMLAR

  • 0 Yorum