Yerel SEO Neden Önemli?
Günümüzde pek çok kişi işletmelerden ve markalardan internet üzerinden bilgi sahibi oluyor. Peki siz, kendi işletmenizin internette ne kadar görünür olduğunu biliyor musunuz? Size bir iyi bir kötü haberimiz var. Eğer yerel bir işletmeniz varsa ve yerel SEO çalışmaları yapmıyorsanız potansiyel müşterilerinizi kaçırıyor olma olasılığınız çok yüksek. Şimdi gelelim iyi habere… Antalya SEO ve Antalya web tasarım çalışmalarıyla yerel SEO alanında işletmenizi güçlendirebilirsiniz. Alanında deneyimli bir dijital pazarlama uzmanı tarafından geliştirilen SEO stratejileri ile web sitenizin organik trafiğini buna bağlı olarak da müşterilerinizi ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Yerel SEO Nedir? Nasıl Yapılır?
Bölgesel olarak yapılan Google listelemelerinde belirli anahtar kelimelerde iyi sıralamalar alma amacıyla gerçekleştirilen kapsamlı çalışmalar bütünü yerel SEO olarak adlandırılır. Google internet üzerinden arama yapan kullanıcılara en ilgili sonuçları vermek için prensip olarak yerel arama sonuçlarını listeler. Bu listeleme yapılırken Google’ın dikkate aldığı birtakım kriterler vardır.
Yerel SEO ülkemizde dünya geneline göre daha yeni bir çalışma alanı olmakla birlikte ülkemizde çalışmalarını bölgesel olarak sürdüren kullanıcıların sayısı her geçen gün daha da artmaktadır. Yerel SEO önemlidir. Çünkü;
Yerel SEO çalışmalarına başlanmadan önce atılması gereken en önemli adım, bölgesel hedeflemedir. Daha sonra hedef kitle analizi, anahtar kelime analizi ve iş planı süreçleri gerçekleştirilmelidir.
Başlık etiketleri web sitelerinde arama motoru botlarına ve kullanıcılara ilgili sayfalar hakkında bilgi veren en önemli HTML unsurları olma özelliğine sahiptir. Konum bilgisinde bu etiketlere yer vermek Google arama motoru botlarının web sitelerini ve sayfalarını tarama ve indeksleme sürecini olumlu yönde etkiler. Böylece konum odaklı aramalarda web sitesinin ya da sayfalarının gözükmesi olasılığı artar. Diğer bir deyişle konum odaklı anahtar kelime grupları ile daha görünür hale gelmek mümkündür.
SEO çalışmaları açısından önemli unsurlardan biri URL’lerin etkili ve kısa olması aynı zamanda ana anahtar kelimeleri içermesidir. Yerel SEO çalışmalarında ise URL’lerde yerel ifadelere yer verilmesi gerekir. Bu işletmeler açısından olumlu bir getiri sağlar.
SEO çalışmalarında anahtar kelimeler en önemli noktalardan biri olarak kabul edilir. Yerel SEO çalışmalarında bu kelimeler bulunsa da yapılan analizlerin farklı olması söz konusudur. Yerel SEO çalışmalarında coğrafi odaklı anahtar kelimeleri seçmeye özen gösterilmelidir. Doğru çevre ve kelime analizi yerel arama sonuçlarında zirveye giden yolda önemli rol oynar. Yerel odaklı kelimeler belirlenirken etkili sonuçlar alınması için uzun kuyruklu anahtar kelime gruplarına odaklanmak fayda sağlayabilir.
Kullanıcılara Yönelik İçerik SEO’nun Temelidir
Google web sitelerinde kullanıcılara yönelik olarak yapılan çalışmaların her birini olumlu şekilde puanlar. Yapılacak olan yerel SEO çalışmalarında da içerikler, kullanıcıya yönelik olarak oluşturulmalıdır. Anahtar kelimeler doğru şekilde kullanılmalı, hedef kitlenin aramalarıyla ilgili ve sorunlarına çözüm sağlayacak içerikler paylaşılmalıdır.
Web sitelerinin görsel arama sonuçlarında varlık göstermesi yerel SEO çalışmalarını destekleyen bir özelliğe sahiptir. Görsellere doğru alt metinlerin ve açıklamaların eklenmesi yoluyla üst sıralarda listelenme amacına ulaşılabilir. Bu kapsamda web sitesine eklenen görsellerin boyutlarına dikkat etmek gerekir. Görsel optimizasyonu sürecinde lazy load ve tarayıcı önbellekleme özelliklerinden faydalanmak mümkündür.
Google açısından en çok özen gösterilen konulardan biri mobil optimizasyonudur. Sitelerde yer alan görseller ve metinler mobil sürümlerde de sorunsuz bir şekilde çalışmalıdır. Bu nedenle her web sitesinde mobil optimizasyonların doğru bir şekilde yapılması hayati bir önem taşımaktadır.
Bölgesel hizmet veren yerel rehberler kullanılması yoluyla markaların görünür hale getirilmesi mümkündür. Yerel anlamda güçlü backlinkler edinme yoluyla daha erişilebilir olmak ve arama motoru sonuçlarında üst sıralarda listelenmek mümkündür.
Günümüzde pek çok kişi işletmelerden ve markalardan internet üzerinden bilgi sahibi oluyor. Peki siz, kendi işletmenizin internette ne kadar görünür olduğunu biliyor musunuz? Size bir iyi bir kötü haberimiz var. Eğer yerel bir işletmeniz varsa ve yerel SEO çalışmaları yapmıyorsanız potansiyel müşterilerinizi kaçırıyor olma olasılığınız çok yüksek. Şimdi gelelim iyi habere… Antalya SEO ve Antalya web tasarım çalışmalarıyla yerel SEO alanında işletmenizi güçlendirebilirsiniz. Alanında deneyimli bir dijital pazarlama uzmanı tarafından geliştirilen SEO stratejileri ile web sitenizin organik trafiğini buna bağlı olarak da müşterilerinizi ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Yerel SEO Nedir? Nasıl Yapılır?
Bölgesel olarak yapılan Google listelemelerinde belirli anahtar kelimelerde iyi sıralamalar alma amacıyla gerçekleştirilen kapsamlı çalışmalar bütünü yerel SEO olarak adlandırılır. Google internet üzerinden arama yapan kullanıcılara en ilgili sonuçları vermek için prensip olarak yerel arama sonuçlarını listeler. Bu listeleme yapılırken Google’ın dikkate aldığı birtakım kriterler vardır.
Yerel SEO ülkemizde dünya geneline göre daha yeni bir çalışma alanı olmakla birlikte ülkemizde çalışmalarını bölgesel olarak sürdüren kullanıcıların sayısı her geçen gün daha da artmaktadır. Yerel SEO önemlidir. Çünkü;
- Yapılan araştırmalara göre ülkemizde kullanıcılar faydalandıkları ürün ve hizmetlerin %95’ine yerel arama sonucunda ulaşmaktadır.
- Google’da gerçekleşen aramaların %52’si yerel aramalara yöneliktir.
- Yerel ürün ve hizmetlere arama motorları üzerinden ulaşmaya çalışan kullanıcı sayısı %70’lere ulaşmıştır.
- Arama motorları üzerinden kurumların iletişim bilgilerine erişen mobil cihaz kullanıcılarının oranı %75 civarındadır.
- Kullanıcıların mobil aramalar sonucu ulaşan yerel deneyimlerin yaklaşık %82’si ürün ya da hizmet satın alımıyla sonuçlanmaktadır.
- Yerel SEO rekabeti kolaylaştırmasının yanı sıra daha düşük maliyetle yapılma avantajını sağlamaktadır.
Yerel SEO çalışmalarına başlanmadan önce atılması gereken en önemli adım, bölgesel hedeflemedir. Daha sonra hedef kitle analizi, anahtar kelime analizi ve iş planı süreçleri gerçekleştirilmelidir.
Başlık etiketleri web sitelerinde arama motoru botlarına ve kullanıcılara ilgili sayfalar hakkında bilgi veren en önemli HTML unsurları olma özelliğine sahiptir. Konum bilgisinde bu etiketlere yer vermek Google arama motoru botlarının web sitelerini ve sayfalarını tarama ve indeksleme sürecini olumlu yönde etkiler. Böylece konum odaklı aramalarda web sitesinin ya da sayfalarının gözükmesi olasılığı artar. Diğer bir deyişle konum odaklı anahtar kelime grupları ile daha görünür hale gelmek mümkündür.
SEO çalışmaları açısından önemli unsurlardan biri URL’lerin etkili ve kısa olması aynı zamanda ana anahtar kelimeleri içermesidir. Yerel SEO çalışmalarında ise URL’lerde yerel ifadelere yer verilmesi gerekir. Bu işletmeler açısından olumlu bir getiri sağlar.
SEO çalışmalarında anahtar kelimeler en önemli noktalardan biri olarak kabul edilir. Yerel SEO çalışmalarında bu kelimeler bulunsa da yapılan analizlerin farklı olması söz konusudur. Yerel SEO çalışmalarında coğrafi odaklı anahtar kelimeleri seçmeye özen gösterilmelidir. Doğru çevre ve kelime analizi yerel arama sonuçlarında zirveye giden yolda önemli rol oynar. Yerel odaklı kelimeler belirlenirken etkili sonuçlar alınması için uzun kuyruklu anahtar kelime gruplarına odaklanmak fayda sağlayabilir.
Kullanıcılara Yönelik İçerik SEO’nun Temelidir
Google web sitelerinde kullanıcılara yönelik olarak yapılan çalışmaların her birini olumlu şekilde puanlar. Yapılacak olan yerel SEO çalışmalarında da içerikler, kullanıcıya yönelik olarak oluşturulmalıdır. Anahtar kelimeler doğru şekilde kullanılmalı, hedef kitlenin aramalarıyla ilgili ve sorunlarına çözüm sağlayacak içerikler paylaşılmalıdır.
Web sitelerinin görsel arama sonuçlarında varlık göstermesi yerel SEO çalışmalarını destekleyen bir özelliğe sahiptir. Görsellere doğru alt metinlerin ve açıklamaların eklenmesi yoluyla üst sıralarda listelenme amacına ulaşılabilir. Bu kapsamda web sitesine eklenen görsellerin boyutlarına dikkat etmek gerekir. Görsel optimizasyonu sürecinde lazy load ve tarayıcı önbellekleme özelliklerinden faydalanmak mümkündür.
Google açısından en çok özen gösterilen konulardan biri mobil optimizasyonudur. Sitelerde yer alan görseller ve metinler mobil sürümlerde de sorunsuz bir şekilde çalışmalıdır. Bu nedenle her web sitesinde mobil optimizasyonların doğru bir şekilde yapılması hayati bir önem taşımaktadır.
Bölgesel hizmet veren yerel rehberler kullanılması yoluyla markaların görünür hale getirilmesi mümkündür. Yerel anlamda güçlü backlinkler edinme yoluyla daha erişilebilir olmak ve arama motoru sonuçlarında üst sıralarda listelenmek mümkündür.